piatok, 19. júna 2015

Blogtour: Girl Online: Láska blogerská


Autor: Zoe Sugg
Originálny názov: Girl Online
Séria: Girl Online
Diel: prvý
Počet strán: 288
Rok vydania: 2015
Vydavateľstvo: Slovart

Najznámejšia britská YouTuberka Zoella prichádza s kožou na trh... teda knihou :) 
Jej prvotina je príbehom dospievania a prvej veľkej lásky obyčajnej baby v súčasnom predigitalizovanom svete. Penny bloguje pod supertajným nickom GirlOnline o všetkom, čo ju trápi, o priateľstve, o chlapcoch, o škole, o svojej šialenej rodine, a dokonca aj o záchvatoch paniky. Keď sa Penny strápni na školskom predstavení a video zahltí Facebook aj YouTube, akoby zázrakom jej rodičia prijmú pracovnú ponuku, vďaka ktorej strávia Vianoce v ďalekom New Yorku. Tam stretáva pekného Noaha s gitarou prevesenou cez chrbát. Penny sa zrazu zamiluje až po uši a na svojom blogu zachytáva každý okamih strávený s „brooklynským chalanom". Lenže aj Noah pred ňou skrýva jedno tajomstvo. A keď sa to tajomstvo prevalí, ohrozí nielen Penninu anonymitu na blogu, ale aj jej najbližších priateľov.


Určite ste už aspoň počuli o vlogerke Zoelle. A keď nie, tak si minimálne pozrite jej videá, pretože je vážne zlatá. Dlho som váhala, či si prečítam jej knihu, keďže to je jeden z príbehov, ktoré obyčajne nečítam. Ale bola som celkom milo prekvapená.

Viete, táto kniha je príbeh pre dievčatá od tých 12 do 15 rokov, ktoré snívajú o veľkej láske a veciach podobných. Ja som sa jej rozhodla dať šancu, keďže obálka je naozaj vydarená a vyzeralo to ako príjemná nenáročná oddychovka. A vlastne to aj bola. Tento príbeh nie je nejako veľmi výnimočný a nelíši sa od ostatných príbehov tohto žánru. Zoella (alebo kto to vlastne napísal) to však spestrila blogovaním a internetovým svetom.

A zrazu sa stane niečo zvláštne - začnem mať zo seba naozaj dobrý pocit. Nedávno sa mi stalo čosi nepríjemné, ale nedovolila som, aby ma to porazilo. 

Postavy boli celkom fajn alebo skôr sa dali prežiť. Hlavná hrdinka Penny bola pekným príkladom hlúpych a naivných a ufňukaných dievčat, ktoré uveria všetkému a počas toho "vzťahu" sa pozerajú na svet cez najružovejšie okuliare, aké existujú. Nevšímajú si žiadne chyby, žiadne čudné správanie. Totálne nič. A bola ufňukaná. Ale inak nemám voči nej výhrady. Niektoré myšlienky mala múdre a inteligentné. Noah bol blbec. Nemala som ho rada, liezol mi na nervy a bol tiež strašná citlivka. Naopak Elliot sa mi fakt páčil.

Iritovalo ma, že sa tu vyskytovalo fakt veľmi veľa náhod, ktoré by sa nikdy nemohli stať. Len tak zrazu začne byť pomaly všetko podľa predstáv hlavnej hrdinky a ostatné je úplne ukradnuté. To bol fakt nezmysel, ale dalo sa to prežiť. Na príbehu bolo vidno, že vznikol prvoplánovane bez akéhokoľvek poriadneho premyslenia. Podľa mňa to mohlo byť aj lepšie. Ale nevadí. Páčilo sa mi to. Nečakala som, že sa mi to naozaj páčiť bude, ale páčilo sa mi to.
Bol to naozaj fajn oddychový a milý príbeh so štipkou humoru, vtipných situácii, ale zároveň aj o zlej strane internetu a povahy niektorých ľudí.

Nezáleží na tom, čo o mne hovoria druhí. Poznám pravdu, je to môj príbeh, nie ich. Možno to nebol perfektný ľúbostný príbeh, ale to neznamená, že už nikdy nič podobné nezažijem. Môj život môže byť taký, aký budem sama chcieť - kým budem pamätať na to, že je môj. Nie ich. 

Zhodnotila by som to ako priemerný príbeh, ktorý si prečítajte ak máte radi romantiku a lásku (pretože to bolo tak sladké, že som sa z toho rozpúšťala) a poviem vám, že miestami som sa aj podvedome usmievala. Nečakajte, že je to prepracované a výnimočné ako Rowellovej Eleanor a Park. Nie, toto je absolútne jednoduché, naivné a sladké a nesadne to každému. Číta sa to však veľmi rýchlo a ak chcete nejakú oddychovku, tak po Girl Online určite siahnite. Prišlo mi to ukončené, takže neviem načo bude aj druhý diel, ale nech. Nie som si istá, či ho budem čítať, ale toto hodnotím ako dobrý priemer. Mne knižka naozaj sadla.


Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Slovart
Vy si ju môžete kúpiť TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára