piatok, 16. júna 2017

Wrap Up - Máj

Tisíc chlapčenských bozkov - Tillie Cole 
Táto kniha je rozhodne prekvapenie mesiaca. Čakala som všetko možné od sladkého romániku plného klišé až po skvelú letnú oddychovku. Rozhodne som nečakala to, čo som dostala. Táto kniha je presne ten typ, že ju budete buď milovať alebo nenávidieť. Ja sa jednoznačne radím k tej prvej skupine. Spočiatku to vyzerá, ako kniha plná klišé a toho, čo tu už bolo tisíckrát a presne viete, ako to skončí. Sklamem vás. Táto kniha určite nie je taká, ako ostatné. Skrýva fakt neobyčajný príbeh, veľmi pekný a donúti vás aspoň trošku sa zamyslieť. Zoznámite sa s veľmi sympatickými a svojskými postavami a fakt pre vás bude táto kniha obrovským zážitkom, lebo s ničím podobným ste sa podľa mňa nestretli. Ja jednoznačne odporúčam a čoskoro bude aj recenzia.

Burn for Burn (Burn for Burn 1) - Jenny Han, Siobhan Vivian 
Jenny Han si ma najprv získala poviedkov v Dárku z pravé lásky a potom som sa pustila do To All the Boys I've Loved Before, ktoré bolo absolútne skvelé a geniálne. Poviem pravdu, že pri tejto knihe som od nej mala väčšie očakávania ako to, čo som dostala. Akože, ono to nebolo zlé. Len ma to neočarilo tak, ako som čakala. Bolo to zaujímavé a čítalo sa to neskutočne dobre a rýchlo, ale niečo tomu chýbalo. Nejaká "šťava", ktorá by ten príbeh posunula o niečo viac dopredu. Nápad s tou pomstou bol fakticky veľmi zaujímavý, ale asi mohol byť aj trošku lepšie spracovaný. Prišlo mi to tak, že bolo veľa rečí okolo a keď to prišlo k činu, tak sa to zbehlo a ani som si to neuvedomila. Postavy mohli byť takisto spracované omnoho lepšie. Prišli mi hrozne nevýrazné a nevýnimočné a totálne bez osobnosti.

Grafitové dievča - Miroslava Varáčková
Nová knižka Mirky Varáčkovej bola pre mňa dlhoočakávaná. A Mirka znovu nesklamala. Táto útla knižočka obsahuje jeden skvelý príbeh plný asi všetkého. Číta sa to hrozne rýchlo, zhltnete to do dvoch hodín a aj tak budete chcieť, aby to ešte nekončilo. Mirka znovu vytvorila silnú hrdinku s hroznými problémami, s ktorou sa život nemaznal. Je to napísané neskutočne realisticky a tento príbeh v sebe skrýva fakt všetko - nádej, zážitky, problémy a silné priateľstvo. Na jednej strane som rada, že to nebolo zbytočne natiahnuté, ale takisto je škoda, že sme nedostali viac. Tánin život je totiž tragický, ale zároveň aj zaujímavý a mňa by aj celkom zaujímalo, čo sa stalo ďalej. Teším sa na autorkine ďalšie knihy. Recenzia bude tiež niekedy v blízkej dobe.

The End of Our Story - Meg Haston
Anotácia vyzerala neskutočne sľubne. Obálka takisto. Ale bola som celkom sklamaná. Kniha sa čítala fakt úžasne, autorka píše neskutočne a dokáže si udržať vašu pozornosť. Lenže to pri knihe nestačí. Kniha sa zaoberá stroskotaným vzťahom dvoch tínedžerov, ale zároveň aj stratou blízkeho človeka a inými problémami. Nedokázalo to však vo mne vyvolať žiadny cit. Nech to bolo akokoľvek ťažké alebo smutné, necítila som nič. Bolo mi totálne jedno, čo sa stane a nakoniec som aj uhádla ten "zvrat", ktorý tam je. Postavy boli takisto hrozne nevýrazné a nudné a celkovo tá kniha pôsobila hrozne sucho. Jednoducho ten príbeh mi nedal nič. Žiadne pocity, žiaden vzťah k postavám. Ale treba uznať, že tam bolo veľmi veľa krásnych myšlienok. Ako oddychovka fakt dobré.

A Court of Wings and Ruin (A Court of Thorns and Roses 3) - Sarah J. Maas
SJM je pani spisovateľka. O tom niet pochýb. Ale toto bolo niekedy zbytočne natiahnuté. Začiatok bol dosť nudný, hrozne sa to ťahalo a ja som začínala byť sklamaná. Ale ako zvyčajne, karta sa obrátila, nabralo to grády a už to išlo. Počas tejto knihe som zažila asi všetky emócie. To čo táto teta porobila bolo otrasné. Najprv mi vyrážala dych, potom som skončila so slzami v očiach a zlomeným srdcom a vlastne ešte keď si na to teraz spomeniem, tak sa mi chce revať a nakoniec to zakončila čerešničkou na torte a ja som nevela, či sa tešíť alebo nie. Táto séria dostala koniec ako sa patrí. Áno, možno mala táto kniha hrozne veľa chýb, hrozne veľa na nervy lezúcich scén, ale aj tak je to jedna z najlepších sérií vôbec. Teším sa na ďalšie príbehy z toho sveta.

1 komentár:

  1. Celkom slušný počet prečítaných kníh! Ja som prečítala len 2 :)

    OdpovedaťOdstrániť