nedeľa 9. júla 2017

Frajer na záskok


Autor: Kasie West
Originálny názov: The Fill-In Boyfriend
Počet strán: 280
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Slovart 

Keď Giu Montgomeryovú na parkovisku tesne pred vstupom na školský ples opustí Bradley, musí konať. A rýchlo. Už niekoľko mesiacov o ňom totiž kamošom rozpráva a presne tento večer mal potvrdiť, že Bradley aj naozaj existuje. Opustená uvidí v jednom z áut chalana, ktorý čaká na sestru. Čo má robiť? Neváha a požiada ho, aby dve hodiny predstieral, že je Bradley. Problém však príde po tom, keď si uvedomí, že naňho nevie prestať myslieť. Podarí sa jej zmeniť frajera na záskok na skutočný vzťah bez toho, aby jej na to všetci prišli a ona tak prišla o všetkých kamošov?

Kasie West je u nás pomerne neznáma, ale v zahraničí sa preslávila množstvom oddychových, letných, romantických kníh, ktoré vás zahrejú pri srdiečku a sú ako vyšité na čítanie pri bazéne/mori. Čítala som od nej knihu PS. I Like You a to bolo geniálne. Ako ma táto spisovateľka očarila ďalšou knihou? 

Gia bola ten typ dievčaťa, aké sú typické v amerických filmoch o strednej škole. Populárna, namyslená, rozmaznaná, zahľadená sama do seba, oblečenie a móda boli jej život a mobil niečo ako srdce, pretože lajky vládnu svetom. Ja by som ju absolútne nemala rada a bola by mi nesympatická. Vlastne, spočiatku mi v knihe bola dosť nesympatická, chovala sa hrozne a liezla mi na nervy. Ale potom som si na ňu zvykla a vlastne aj ona sama sa dosť zmenila. Ešte som nevidela, aby nejaká postava v takej krátkej jednohubke prešla takým vývojom a na konci z nej bol úplne iný človek, ktorého ste si dokázali zamilovať. Falošný Bradley sa mi tiež fakt páčil, oveľa viac ako ten ozajstný. Jej kamošky Claire a Laney a Jules som absolútne nemusela, naopak Bec mi totálne sadla a to dievča bolo neskutočné - plné sarkazmu s triezvym pohľadom na život a vlastnými názormi. Kasie znovu vytvorila zaujímavé a sympatické postavy, ktoré si obľúbite, je jedno či hneď alebo až časom. Vytvorila medzi nimi skvelé vzťahy a silné priateľstvá a vy si to budete doslova užívať. 

Záležalo mi na tom, čo si o mne ostatní myslia. Vymazávala som obrázky alebo tvíty, ktoré nemali dosť lajkov. Merala som nimi svoju hodnotu. 

Toto je v podstate príbeh ako každý iný - romantický, plný klišé, sladký a nič z neho nemáte, okrem dobrého pocitu z toho, ako krásne sa hrdinovia našli. Lenže Kasie West sa môže pochváliť niečím, čím ostatní autori takýchto kníh nie. Táto žena totiž píše neuveriteľne pútavo a zaujímavo a vtipne a preto si udrží vašu pozornosť doslova aj pri čítaní nákupného zoznamu. Tento príbeh bol totiž presne taký, aké obyčajne nečítam (no vlastne v poslednom čase aj hej, ale whatever) a to plný lásky a romantiky s otravnou hrdinkou (aspoň zo začiatku). Lenže túto knihu budete doslova hltať, nebudete ju chcieť odložiť, pretože potrebujete vedieť, ako skončí Giin príbeh. Je to úžasne napísané, plné krásnych myšlienok, vtipných momentov a zážitkov a zároveň aj miestami smutné, ale absolútne pekné, jednoduché, letné, oddychové. Táto kniha vás pekne zahreje pri srdiečku a je skvelá, keď sa chcete odreagovať. Príbeh je fakt jednoduchý a najmä o hľadaní samého seba, prvej láske a prvom sklamaní. Fakt to nie je nič svetoborné, ale sľubujem, že sa vám to bude páčiť najmä kvôli tej jednoduchej zápletke a kľúčový je naozaj ten štýl písania, ktorý je fakt výnimočný. Navyše sa tá kniha pýši krásnou obálkou (ktorá je neskutočne fotogenická) a bude vám bude na poličke vyzerať fantasticky. 

Uvedomila som si, že takto bolí, ak niekomu dovolíte, aby vás naozaj spoznal. Takýto je to pocit, keď máte niekoho veľmi radi a on sa k vám otočí chrbtom. Nikdy viac nikomu nedovolím, aby mal takúto moc nad mojimi citmi. 

Dajte autorke šancu, pretože jej príbehy sú skvelé. Vezmite si túto knihu v lete na dovolenku a odreagujte sa od všetkých upírov, vlkolakov, Celaeny a férov. Podľa mňa je veľmi málo takýchto obyčajne-neobyčajných kníh plných klišé, ktoré sa vám fakt budú páčiť. Knihy od Kasie však patria práve do tejto kategórie a vy sa tešte, pretože Slovart sa chystá vydať aj jej By Your Side a časom snáď aj ostatné knihy. 


Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart
Vy môžete frajera na záskok spoznať TU

6 komentárov:

  1. Pekná recenzia :). V poslednom čase už moc nevyhľadávam takéto knižky, no Frajer na záskok ma niečím už od začiatku zaujal... Myslím, že tomu dám šancu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Daj autorke šancu, uvidíš, že to neoľutuješ, aj keď v poslednom čase toto nečítaš :)

      Odstrániť
  2. Čííítala a veľmi sa mi páčila <3. Keď som dostala v maile upozornenie, že ju prečítam rýchlo, neverila som tomu, ale za mňa TOPka. Bola by som zvedavá, akoby vyzerala verzia pre starších :D

    Ale myslím, že v knihe si proste každý nájde to svoje a vôbec tomu neuškodí ani klišé. Práve naopak, ľuďom (aspoň mne) sa zdal byť príbeh bližší, pretože som mala pocit, akoby som ho už dávno poznala a aj napriek tomu ma dokázal milo prekvapiť.

    Maj sa pekne,
    Jaji

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hej, to je knižka na jedno posedenie :D verziu pre starších si úprimne neviem predstaviť, lebo toto bolo také sladké a cute a verzia pre starších by dopadla skôr ako nejaká paródia na Fifty shades :D :D

      Niekedy je klišé dobrá vec, lebo to spraví príbeh viac realistickým, takým, že si človek povie "hej, presne takto si viem predstaviť začiatok vzťahu" :)

      Odstrániť
  3. Moc pěkná recenze :) Na knihu se chystám, vypadá jako ideální letní čtení :) Taková oddechovka :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) To je presne kniha stvorená na vyvaľovanie sa na pláži, takže určite skús :)

      Odstrániť